onsdag 5. januar 2011

Bedre seint enn aldri



I nyttårshelga var jeg ute og raket løv i min danske have. Det var fem minusgrader, plenen var dekket av rim og løvet lå fastfrosset nedi gresset. Men da det er første gang jeg er her siden løvet falt av epletreet, hadde jeg ikke noe valg. Jeg ville ikke la løvet ligge og risikere like mye isbrann som jeg hadde i vår. Da var store deler av plenen død. Den ble vekket til live med ny jord, frø og gjødsel, men bærer fortsatt preg av å ha ligget på sotteseng.
Så det var bare å gå i gang, trykke plenriva godt ned mot underlaget og bende opp løvkakene. Og på denne måten fikk jeg fjernet det meste av løvet.
La også merke til at de aller første snøklokkene hadde stukket en lysegrønn spire over bakken. Nå ligger de bare der og venter på at det skal bli så mildt at de trygt kan sende opp hele knoppen. 
Sola har snudd og det går mot vår!

Jorunn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar