tirsdag 11. oktober 2011

14 epler på treet


Årets eplehøst var ikke av de største. Det tok meg ikke lang tid å plukke ned de 14 eplene som mitt lille aroma epletre har klart å produsere i år. Men som kjent er det bedre med kvalitet enn kvantitet. Og kvaliteten er det ingenting å utsette på. Eplene er velutviklet, de har jo hatt stor og god plass å vokse på og har ikke vært nødt til å konkurrere med naboepler verken om plass eller sol. De har uhindret kunnet absorbere de få solstrålene som har blitt oss til del i sommer, og er blitt røde og søte. Hva som nå skal skje med eplehøsten, har jeg ikke bestemt ennå. Noen skal spises som de er, men noen havner nok i en herlig, lunken eplekake, servert med god vaniljeis. Ikke et dårlig endelikt, spør du meg.

Jorunn

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med flott avling! Ingenting slår eplekake med epler fra egen hage! :D

    SvarSlett
  2. Du slår avlingen min med elve epler! Neste år bli sikkert et mye bedre epleår! Ha en fin uke! Hege

    SvarSlett