mandag 19. mars 2012

Det spirer i søppelspannet


Det var med spenning jeg åpnet lokket på søppelspannet på terrassen her om dagen. Jeg var ikke sikker på om tulipanløkene jeg la i høst hadde klart seg gjennom vinteren. Men det hadde de. Spirene sto tett i tett, det ser ut som om alle løkene har overlevd. Nå har jeg tatt av lokket slik at spirene får lys. Men blir det mye nedbør og kulde, tror jeg nok jeg legger det på igjen. Jeg hadde helt glemt hvilken sort det var, men heldigvis hadde jeg tatt vare på emballasjen. Sorten er ’Prinses Irene’, en klassiker i oransje med mørkere markeringer. Nå gleder jeg meg til de springer ut. Og for en gangs skyld er jeg nokså sikker på å få se blomsten, rådyra tør forhåpentlig ikke bevege seg så langt inn på terrassen.  

Jorunn

1 kommentar:

  1. Så deilig det er å finne slike hilsener til en selv :)

    SvarSlett