mandag 17. desember 2012

Hvem er det som stjeler fuglematen?


Av og til er jeg lat og gidder ikke å ta på meg støvler og gå helt ut til fuglebrettet med brødsmulene mine. Da fuglene mer enn gjerne kommer helt opp på terrassen på leting etter mat, hender det at jeg bare slenger brødbitene ut til dem. De pleier å komme med en eneste gang. Men noen ganger har brødet forsvunnet før fuglene har oppdaget serveringen. Jeg lurte på hvem tyven kunne være og satte meg til å vente. Og det varte ikke lenge før den skyldige viste seg – Irsa, selvfølgelig. Selv om hun kan spise alt hun vil av hundefôr, syns hun tørre brødskalker er mye mer spennende, i alle fall når de blir servert al fresco!
Jorunn

1 kommentar:

  1. Flere steder hvor vi har bodd, har vi blitt anmodet om ikke å mate fuglene p.g.a. at rotter liker fuglemat like godt som noen. Litt trist, for det er jo så hyggelig med fugler rett utenfor vinduet. Men sånn er det - og rotter vil vi ikke se rett utenfor. Godt nyttår!!

    SvarSlett