torsdag 24. januar 2013

Så skal det telles!

-->
Til helga skal de telles: pilfinkene, blåmeisene, kjøttmeisene, herr og fru flaggspett, hele flokken med grønnfinker og forhåpentlig møter stillitsen opp, slik at jeg får krysset dem av på skjemaet mitt. Jeg har talt fugler de siste årene, men det ergrer meg alltid at flere av de artene jeg har sett på brettet i hele januar, ikke kommer når jeg sitter der med blokk og blyant. Jeg vil jo ha så mange som mulig med på registreringsskjemaet mitt, helst en eller to flere enn året før. I år har jeg et velbegrunnet håp om å sette ny rekord, det vil si flere enn 11 arter. Jeg har nemlig fast fôring av både bokfink og bjørkefink, det har jeg ikke hatt før. Jeg har også fått besøk av en hel flokk gråspurv, de har heller ikke vært her tidligere. Så nå er det bare å satse på at meiser og finker, skjærer og kråker møter opp for å bli skrevet opp i ”manntallet”!
Les mer om hagefugltellingen på fuglevennen.no
Jorunn

1 kommentar:

  1. 11 arter var imponerende!
    Vi er med på tellingen. ca 5-6 arter pleier det å være her hos oss.

    SvarSlett