tirsdag 21. desember 2010

Løkene er kommet i jorda


Pinseliljene og krokusen er kommet trygt i jorda. Men det holdt hardt, jeg vurderte virkelig å gi opp da jeg oppdaget at plantejorda, som jeg møysommelig hadde klart å hente fram bak vedsekkene, var bunnfrosset. Men ettersom jeg allerede hadde investert mye kraft og møye, følte jeg at det var riktig å fullføre. Jeg dro derfor den stive jordsekken inn på et varmt rom, hentet krukker og min aller kraftigste plantespade. Så var det å hakke av så mye jord at jeg endelig fikk lagt disse frostutsatte løkene mine. Det tok tid, jorda var virkelig knallhard. Jeg kunne jo ha ventet til sekken tinte, men det ville tatt timer, og nå var jeg kommet til det punktet at løkene skulle i jorda, koste hva det koste ville. Og i jord kom de. Nå står de lunt og godt under skrivebordet mitt og forhåpentlig setter de røtter. I alle fall har en liten krokusspire våget seg så vidt over jordskorpa.

Jorunn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar