søndag 31. juli 2011

14 dager igjen


1000 åpne hager nærmer seg med stormskritt. Nå er det bare 14 dager igjen, og jeg må innrømme at jeg både gruer og gleder meg. Jeg gleder meg til å dele hagegleden med andre, men er litt redd for at jeg ikke har nok å vise fram. Hagen min er for en stor del avblomstret, jeg har altfor få sentblomstrende stauder, det ser jeg nå. Er jeg heldig vil astilbene, høstfloksen og solhattene blomstre den 14. august, viss ikke, er det ikke særlig mye farge å finne ute i hagen. Men på terrassen er det farger! Jeg har satset mye på fine potter i år, og de har virkelig slått til. I hoved-arrangementet har jeg oransje dahlia, hvite dahlia, spragler i forskjellige farger, jordskokk, mørk rød lykkekløver, møllplante, krypfagerfredløs, buskstråblomst og mørk rød blomkarse. Det må jo bli fantastisk!
Alle er hjertelig velkommen 14. august. Jeg holder åpent fra klokka 12 til klokka 17. Dere finner meg på 1000 åpne hagers hjemmeside, under Akershus, søk på Sørli.
PS. Parkér ved Sørlihavna og gå opp – eller bruk beina/sykkel!

Jorunn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar