lørdag 6. oktober 2012

En fantastisk dag!



Dagen er i dag har vært slik vi ønsker at alle høstdager skal være. En liten kuldegrad eller to om morgenen, slik at plantene i hagen får en liten blondekant, så en varmende sol som tiner det frosne og inviterer til årets siste innsats. I alle fall har det virket slik på meg. Jeg har tømt alle potter med sommerblomster og tomater som ikke ble modne, og lagt siste rest av tulipanløken. Som i fjor går jeg for lilla og hvitt på forsiden av huset, ’Purissima’ og ’Purple Prince’ . Det var kjempefint i vår, så jeg håper å gjenta suksessen neste vår. I søppelspannet, som i fjor var fylt med oransje ’Prinses Irene’, har jeg lagt knall rosa ’Don Quichotte’ og noen få ’Purple Prince’, som jeg hadde til overs. Blir spennende å se hvordan rosa og lilla vil funke sammen.
Hagen har ekstra fine høstfarger i år. Junisøtmispelen er helt gyllen, et liten eiketre, som har kommet helt av seg selv, virkelig gløder i motlyset. Høsten kan være litt vemodig, men vakker, det er den. Og det er verdt å glede seg over.
Jorunn

1 kommentar:

  1. Vakre bilder fra en fantastisk dag. Vi har også et eiketre fra nøtt, som for første gang i år ikke har fått meldugg. På fem år har det blitt ca 150 cm. Det fotfølges! Hilsen Anne

    SvarSlett