onsdag 1. juni 2011

Mitt våte Chelsea Flower Show



Det hadde ikke regnet stort i London siden februar, men da jeg sto i kø for å komme inn på Chelsea Flower Show, åpnet himmelens sluser seg. Det hadde vært litt torden og lyn tidligere på dagen, men tordenbygene lot vente på se. Men da de endelig kom, var det med fullt trøkk. Så det var bare å sprinte mot The Great Pavillion så fort det lot seg gjøre og vente. Etter hvert dro heldigvis uværet over og vi kunne gå ut til et vått, men friskt Chelsea Flower Show.
Som vanlig var det mye fint å se, ta bilde av og bli inspirert av. 
Det aller meste på CFS er smakfullt, dyrt og deilig. Men ikke alt. Det er utstillinger som er "a bit over the top", noe denne orkideen er et godt eksempel på. I virkeligheten er den diger, minst 3 meter fra topp til bunn og hadde nok tatt innersvingen på de aller fleste norske hager. Min favoritt blant hagepynten er den 250 cm lange og mange tonn tunge sneglen i massiv bronse. Lurer på om den hadde skremt livet av de mindre, men langt mer plagsomme artsfrendene i hagen min?

Jorunn

1 kommentar:

  1. Så kjedelig det begynte å regne akkurat mens dere var på flower showet da, men fint at det klarnet opp etter hvert :-) Jeg misunner deg muligheten å dra bort dit og få med deg dette. Chelsea har vært min drøm i mange år nå, men av en eller annen grunn får jeg det alddri til å passe med timeplanen :-(
    Uansett- Takk for blogginlegget- og ha en fortsatt fin dag!
    Setter forresten alltid stor pris på Hagetidend! :-D

    SvarSlett