søndag 12. juni 2011

Jumbo er i farta


På grunn av alt regnet vi har hatt den siste tiden, var jeg redd for at frøene til Jumbo Pink Banana hadde råtnet. Det så nemlig ikke ut til at noen av frøene ville spire. Jeg hadde nesten gitt opp håpet, da jeg plutselig i går kveld oppdaget en stor kimplante. Og da jeg så nærmere etter, var de to andre frøene også i ferd ned å brette seg opp av jorda. Så nå har jeg snart tre store Jumbo Pink Banana-squashplanter. Det blir nok i meste laget for krukka de står i, den takler nok ikke mer enn max én plante. Squash trenger mye næring, Jumbo trenger sikkert ekstra mye. Så når jeg kommer tilbake fra min far, sauebonden, skal jeg ha med en stor dunk årgangsmøkk fra Vestlandet. Heldigvis går hjemturen med bil, ikke med fly. Ellers er redd jeg kunne fått litt problemer med sikkerhetskontrollen. Okke som, jeg er sikker på at Jumbo vil sette pris på en god porsjon supernæring!

Jorunn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar