mandag 15. august 2011

Dagen derpå


Pottene med hagegjøgler før regnet kom

Så var det over. ”1000 åpne hager” 2011 er historie, nå skal det bli spennende å være med på å evaluere arrangementet.
Selv var jeg veldig spent på om det ville komme noen til hagen min. Været var ikke det beste, det regnet absolutt hele tiden, men det viste seg at hagefolk ikke er redde for å bli litt våte. De første gjestene kom akkurat da jeg hengte ut plakaten og jeg hadde gjester det meste av åpningstiden. Til sammen var det rundt 30 personer som fant veien til Sørli. Mange tok hele runden, det var fire åpne hager i Lørenskog denne dagen.
Heldigvis har jeg tak over en del av terrassen, slik at gjestene kunne nyte kaffe og sveler uten å bli våte. Det så ut som de satte pris på det, praten gikk livlig, hage er jo et uutømmelig tema.
Men nå er det altså over. Nå skal jeg kose meg uten å tenke på verken ugress eller lurvete plen, bare glede meg over alt arbeidet jeg fikk unna i god tid før høsten.

Jorunn

1 kommentar:

  1. Ja, jeg ble overveldet. Den første kom kvart på 12 og den siste dro halv seks. Jeg mistet tellingen, men hun som kokte kaffe mener at det var nesten 100 her. På et tidspunkt var det 17 biler på tunet.

    SvarSlett