onsdag 1. februar 2012

Ikke så mange fugler å telle


Denne uka har stått i fugletellingens tegn. Jeg har fulgt nøye med på materne mine og notert hvem og hvor mange som har kommet for å spise, men resultatet er ganske nedslående. Det er langt færre fugler enn normalt, i alle fall hos meg. Jeg har fått 11 arter på blokka, det er ikke dårlig, men det er få av hver art. Blåmeisene og kjøttmeisene er her som vanlig, men svartmeisa med pønkesveisen har jeg ikke sett på lenge. Spettmeisa kommer, men bare en. Det samme gjelder for svarttrosten, ja til og med pilfinken er aleine nå. Tidligere var de en hel flokk. Grønnfinkene brukte å sitte på materne hele dagen, nå er det bare et par som møter opp en liten stund sånn dann og vann. Jeg har snakket med andre som mater fuglene og de forteller det samme: fuglene er stort sett borte. Hvor er de? På skogen? Er det noen som har et godt svar, kom med det. Jeg savner fuglene mine.

Jorunn

2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett