mandag 7. januar 2013

Klokker i to etasjer


Like før jul kjøpte jeg to amaryllisløker. Selve løken var kjempestor og hver løk hadde to stilker med hver sin feite knopp. Jeg regnet derfor med at blomstene ville bli store og flotte. Og det skal jeg si de har blitt! Den ene løken gikk i gang med å folde ut fem store, røde klokker, mens den andre har tre. Men det som er spesielt med disse løkene, i forhold til de jeg har hatt tidligere, er at stilk nummer to blomstrer samtidig med stilk nummer en. Så nå blomstrer det i to etasjer, stilk nummer to er nemlig litt lenger enn stilk nummer en. Resultatet er intet mindre enn imponerende! En herlig fargeklatt i en vinterhvit og grå januar.
Jorunn

1 kommentar:

  1. Det samme opplevde jeg i år, også for første gang. kanskje de er kjøpt på samme sted? Nå er de avblomstret og jeg skal forsøke å få dem til å komme igjen til neste år.

    SvarSlett