torsdag 12. mai 2011

Herlig regn



I natt kom det endelig litt regn. Det gjorde godt, det begynte å bli alvorlig tørt i hagen. Ruteliljene mine er spesielt fine i år, de står litt fuktig til, noe de liker. De har til og med spredd seg litt, ikke mye, men det har da dukket opp en liten bonusplante her og der. Det er dessverre ikke tilfelle med den nydelige trilliumen jeg kjøpte etter representantskapsmøtet i Tønsberg i 2007. Den tradisjonelle søndagsturen gikk blant annet til pionmannen i Horten. Han hadde utrolig mye fristende, men jeg klarte å tøyle meg og kom hjem bare med en fin trilliumplante. Den plantet jeg der jeg trodde det ikke sto noe annet, men da våren kom viste det seg at jeg hadde satt den midt inne i et felt med gule hvitveis. Og der står den fremdeles. Om det er selskapet eller forholdene den reagerer på, vet jeg ikke, men den blir mindre og mindre for hvert år som går. I år har den bare én blomst, dessverre. Trøsten er at den ene blomsten er helt nydelig og dufter herlig når jeg legger nesa helt inntil.

Jorunn

1 kommentar:

  1. Ja, fint med litt regn nå.Fant faktisk en liljebille på mine fritillaria forleden, var snar til å ta den.

    SvarSlett