tirsdag 1. februar 2011

Inn i fuglemanntallet


Som mange andre fuglevenner noterte jeg hvilke fugler som besøkte hagen min i helga. Heldigvis var det mange av stamgjestene som stakk innom slik at jeg kunne få dem med i tellingen. Blåmeisene og kjøttmeisene er til å stole på, den ene granmeisen jeg har også, men det var en ekstra bonus at svartmeisen, som jeg bare har sett én gang tidligere, møtte opp for å bli talt. Til sammen var det 12 arter som kom for å spise på matstasjonene mine. Det var i tillegg til de nevnte meisene; pilfink, gråsisik, grønnfink, skjære, kråke, flaggspett, svarttrost og hele 8 stillitser! Med sine røde ansiktsmasker er de et artig syn på solsikkemateren.

Jorunn

1 kommentar:

  1. Så heldig du var! Hos meg var det nesten bare gråspurv og pilfink akkurat den helga det var teljing; ingen av dei sjeldne gjestene dukka opp og kunne bli med i registreringa. Moro å følgje med lell!

    SvarSlett