tirsdag 12. april 2011

Stiklingene har fått nye potter


Våren er her! Endelig smeltet de aller siste snøflekkene i hagen (det ligger noen større klatter igjen på nordsiden, men de bryr vi oss ikke om). Med varmen og det fantastiske helgeværet kom lysten til å gå i gang med hagestellet for alvor. Jeg klippet ned stauderester og ryddet rundt omkring, og så pottet jeg blant annet opp de fine spraglestiklingene jeg hadde kjøpt på hagemessa. Da jeg selv sto på stand på søndag, fikk jeg ikke gjort det før i kveldingen, men det gjorde ingenting, søndagskvelden var både varm og lys.
Men det kunne selvfølgelig ikke vare. I dag regner det igjen og temperaturen er ikke noe å skrive hjem om. Men slik er det - april - med ekte, uforutsigbart aprilsvær.

Jorunn

1 kommentar:

  1. Det er flotte stiklinger du har kjøpt deg. Spragler pynter utrolig godt opp i beddene. En herlig helg hadde vi. Lørdag på hagemesse og søndag i beddene :-) Nå er vi godt i gang!

    SvarSlett