onsdag 13. juli 2011

Det gror, det gror

Som regel er vi hagefolk takknemlige for alt som liker seg og vokser seg større og større. Men når jeg kom hjem fra noen ukers ferie og så hvordan plenen og ugresset hadde kost seg i det gode groværet, må jeg innrømme at jeg ønsket meg noe mindre grokraft. Ikke minst fordi jeg nettopp hadde brukt nærmere tre dager på å få plenen i min lille, danske have presentabel. Jeg har jo ikke utstyrt meg med superutstyr for å klippe 35 skarve kvadratmeter. Men når gresset nesten rager en halvmeter over bakken, er vått og superkraftig etter en litt vel gavmild gjødsling i vår, ble det en seig jobb. Resultatet ble litt så som så, men den er helt ok til badminton og fotballsparking. Og det er jo det viktigste.
Vel hjemme er det bare å gå i gang med å luke og rydde opp i bed og potter. Jeg skal jo ha åpen hage 14. august  og må innrømme at jeg begynner å lure på om det var lurt av meg å si ja. Men trøster meg med at det ikke er noen konkurranse, poenget er å vise fram så mange forskjellige hager som mulig. Det er litt synd at min lille blomstereng er avblomstret i august, den har vært ekstra frodig og fin i år. Hva jeg har å vise fram i august, vet jeg egentlig ikke. Men pottene bør være fine, de har i alle fall fått mye bedre stell enn de pleier.

Jorunn

1 kommentar:

  1. Innimellom angrer jeg enormt på jeg i overmot i februar meldt meg på. Været har ikke vært så samarbeidsvillig at jeg har fått gjennomført det jeg hadde planlagt. Jeg aner faktisk ikke hva som vil være OK midt i august.

    SvarSlett