tirsdag 19. juli 2011

Det står til liv


Som tidligere nevnt var jeg redd for at min ellers så livskraftige Jumbo Pink Banana-squash hadde lidd soldøden, etter en nokså tøff ompotting. Men det skal mer enn et simpelt solsjokk til før Jumbo gir seg over. Etter å ha sturet noen dager, har han våknet til liv igjen. Det er helt fantastisk å se hvordan de rabarbrastore bladene, som hang slappe og nærmest livløse over kanten på potta for få dager siden, nå er saftspente og struttende. Jeg syns også at jeg ser antydning til knopp ytterst på stengelen. Har jeg rett, kan det hende at jeg får en fin frukt å vise fram 14. august.
Det vekslende været er en utfordring. Ikke før jeg har fått på meg hageutstyret, kommer det en byge og jeg må trekke under tak. Pottene mine liker heller ikke å bli våte i ett sett. Jeg har måttet støtte opp dahliaene, blomsterhodene blir så tunge i regnværet at jeg er redd for at de brekker. Og det kan jeg som deltaker i "1000 åpne hager" ikke tillate. Det må jo være noe pent å se på når jeg inviterer folk inn.

Jorunn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar