mandag 8. april 2013

Ser ikke bra ut


Det er herlig med sol, sol og sol, men de stakkars rodobuskene mine begynner å få nok. Selv om det er varmt og godt i solsteiken, er det fortsatt bånnklaka jord og de klarer ikke å trekke vann. Så de tørker. Hvor ille det er, ble jeg ikke klar over før jeg i helga gikk en runde for å sjekke tilstanden, noe jeg burde gjort for lenge siden. Da hadde jeg kunnet dekket til plantene og forhindret uttørkingen. Ja, ja, nå må jeg leve med resultatet og bare håpe at de de klarer seg. De gamle, trofaste, står for en støyt, de yngre og mer sarte er jeg mer usikker på.
Men for å skrive om noe hyggeligere: I helga sådde jeg de første frøene. Jeg er ingen stor såer, har ingen plass å gjøre av brettene, men i år har jeg altså sådd blomstererter. Jeg valgte sorten ’Stars and Stripes, fordi den ser fin ut på bildet og skal ha god duft. Og duften er jo det viktigste. La ett og ett frø i torvbrikker og satte dem i et minidrivhus. Så nå er det bare å vente og se. Og håpe. Min erfaring med frø er nemlig at det kan gå begge veier – godt og dårlig. Men skulle det gå galt, fins det alltids planter på torget.
Jorunn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar